Swift

PANDUAN BUDIDAYA SAPI POTONG

PANDUAN DAN TEHNIK BUDIDAYA SAPI POTONG

Usaha penggemukan sapi potong adalah usaha yang membutuhkan modal lumayan, namun

hasilnya pasti. Kenapa kami bilang hasilnya pasti?  Karena usaha ini adalah usaha sapi pedaging, sebagaimana kita ketahui bahwa konsumsi daging sapi di Indonesia sangat besar. Selain dikonsumsi langsung, daging sapi juga merupakan kebutuhan utama pabrik yang memproduksi aneka olahan daging sapi.

www.penggemuksapi.com

               
Jadi dapat kita simpulkan bahwa usaha penggemukan ini tidak akan mati, apalagi setelah kita mengetahui fakta bahwa kebutuhan sapi nasional saat ini hanya mampu terpenuhi sepertiganya saja. yaitu pada kisaran 20% dari taraf konsumsi yang mencapai 60%. Dan sudah pasti, permintaan akan semakin meningkat seiring dengan bertambahnya tahun dan jumlah penduduk.



Untuk kita ketahui, mahalnya harga daging sapi ini bukanlah murni kesalahan dari pemerintah, pada dasarnya upaya pemerintah dalam menangani kasus yang satu ini sudah cukup baik. Namun, baik itu bukan berarti menyelesaikan segalanya. Pemerintah lebih memilih untuk mengimpor daging sapi sebagai ganti untuk memenuhi permintaan pasar. Andaikan para peternak sapi lokal mau untuk ikut berpartisipasi aktif meningkatkan taraf produksi dan memaksimalkan pola pembesarannya, tentu tidak akan serunyam ini.

Kebanyakan para peternak kecil berpikir bahwa ternak sapi hanyalah sambilan dalam memenuhi kebutuhan hidup. Memang sih, keuntungannya 3-5 juta sudah menggiurkan untuk sekali gebrakan, namun jika skala produksi hanya stagnan dan tidak berani untuk berkorban memperbesar jumlah produksi, maka selamanya kita hanya akan menjadi pupuk bawang saja. Inilah pentingnya digalakkan usaha penggemukan sapi di berbagai daerah di Indonesia.

www.penggemuksapi.com


Negara kita merupakan negara tropis yang didalamnya banyak sekali sumber daya yang dapat digali. Contoh, kita tidak perlu ribet dalam mencari pakan untuk sapi yang digemukkan, sudah ada berbagai jenis pakan alami yang disediakan oleh alam dan teknologi pakan buatan yang kualitasnya tidak kalah dengan pakan impor, hampir semuanya mudah didapat.

Tinggal bagaimana kesadaran dan kesabaran para peternak lokal dalam menjalankan usaha ini. Dengan mau bergerak untuk menyelamatkan produksi sapi lokal, maka secara langsung kita sudah berperan aktif membantu pemerintah dalam menghemat devisa lokal yang ada.

Di bawah ini beberapa keuntungan menjalankan bisnis pembesaran / penggemukan sapi potong di Indonesia :
  • Tidak rumit, segalanya sudah tersedia.
  • Permintaan sangat besar / sudah pasti laku.
  • Waktu panen singkat, antara 3-6 bulan.
  • Limbah bekas sapi semuanya dapat dijual kembali.
  • Dapat meningkatkan pendapatan peternak kecil secara berkala.

Kebanyakan para peternak tidak sadar akan hal ini dan takut setelah melihat banyaknya modal yang dibutuhkan. Padahal saat ini masyarakat kecil sudah dimudahkan oleh pemerintah untuk mendapatkan pinjaman modal usaha kecil menengah. Dengan berani mengambil resiko, itu berarti sudah ada inisiatif untuk mengembangkan usaha dan memperoleh kehidupan yang lebih mapan. Selain itu, demi tercukupinya kebutuhan daging sapi lokal, regional dan nasional karena saat ini pemerintah dengan program - programnya sudah mau mengurangi impor sapi dari negara tetangga.


Untuk memulai usaha penggemukan sapi potong dan pedaging sebenarnya tidak mengenal jumlah. Namun semakin banyak, pastinya keuntungan akan semakin terasa. Sebagai contoh, kita akan menggunakan skala usaha seperti yang dilakukan oleh teman saya. Saat memulai awal usahanya, teman saya membeli 10 ekor sapi bakalan dengan berat kira - kira 250 - 300kg. Umurnya adalah antara 2 sampai 2,5 tahun.



Salah satu faktor utama adalah kondisi ternak dan tempat yang digunakan untuk penggemukan. Paling tidak usahakan memenuhi kriteria - kriteria sebagai berikut :
  • Lahan yang jelas. Bersih dan bebas dari penyakit semacam antraks dan gatal - gatal.
  • Sinar matahari yang cukup.
  • Tidak terlalu jauh dari jalan / akses kesana mudah
  • Terpisah atau tidak terlalu dekat dengan pemukiman penduduk agar tidak mengganggu masyarakat.
  • Mudah mendapatkan air bersih
  • Banyak terdapat hijauan di sekitar wilayah tempat penggemukan.
  • Tidak sulit mencari limbah - limbah hasil industri pertanian sebagai pakan tambahan.
  • Ada pasar sapi dan perhimpunan peternak sapi guna memperluas jaringan dan penjualan.

Sebenarnya tidaklah sulit untuk mencari tempat yang memenuhi kriteria - kriteria tersebut diatas. Apalagi jika  kita berkaca pada mata pencaharian kebanyakan masyarakat Indonesia, yaitu pertanian dan peternakan. Pada poin terakhir saya cantumkan juga perhimpunan peternak yang sebenarnya bukan kriteria wajib, hanya saja dengan adanya suatu perkumpulan maka paling tidak kita bisa berbagi informasi dengan mereka dan sebaliknya pula kita bisa mendapat masukan jika ada suatu kendala yang sedang kita hadapi.


Memang benar jika usaha ini relatif mudah dan sangat menguntungkan jika kita memiliki modal yang cukup. Akan tetapi bukan berarti tidak akan ada kendala dalam perjalanan kita nanti. Untuk itu kita perlu mematangkan perhitungan dan memperhitungkan kemungkinan terburuk yang datang di tengah usaha. Ada beberapa poin yang saya himpun dari teman saya yang sudah menjalankan bisnis penggemukan sapi potong ini. 

Beberapa poin tersebut diantaranya :
  • Susahnya mendapatkan bibit / bakalan sapi yang benar - benar berkualitas karena kebanyakan hanyalah sapi bakalan biasa dengan perawatan seadanya.
  • Terkadang disaat harga pakan semakin naik, harga daging sapi tetap stabil.
  • Serangan penyakit terutama saat pergantian musim.
  • Obat - obatan sederhana seperti obat cacing dll.
  • Pemberian pakan buatan dan nutrisi memakan biaya cukup besar sehingga berimbas pada bobot sapi.
  • Kurangnya dukungan dari Instansi terkait untuk penjualan dan pemasaran sapi yang sudah siap jual apalagi untuk pemain baru.
  • Modal awal cukup besar, dan kurang difasilitasi, sehingga banyak yang mundur sebelum mencoba, hingga akhirnya kebanyakan masyarakat hanya memelihara sapi alakadarnya tanpa tujuan yang jelas.

Kendala - kendala tersebut sebenarnya bisa kita atasi satu persatu, sebagai contoh kita dapat meminimalisir penyakit dan hama jika kita rutin memerisakan sapi pada dokter hewan setempat. Untuk pakan buatan dan nutrisi yang memakan banyak biaya, bisa kita perkecil dengan bekerja sama dengan banyak peternak sapi di sekitar kita. Jika kita membeli vitamin dan konsentrat dengan jumlah banyak pastinya akan lebih murah.

Untuk fasilitas dan kemudahan dari Instansi, sebaiknya kita tunjang dengan hasil produksi kita, jika kita dari awal sudah berusaha maksimal hingga usaha kita menjadi usaha unggulan di suatu daerah, maka Instansi tersebut secara otomatis akan menjalin kerjasama dengan kita dan akan banyak fasilitas yang didapatkan seperti penjualan dan sebagainya. Intinya, jangan menyerah dan menyalahkan faktor yang ada disekitar kita, dengan usaha maksimal segalanya pasti kita capai.

Kita masuk pada poin utama, yaitu cara penggemukan sapi potong. Sebelumnya, kita perlu belajar dalam mencari sapi bakalan yang bagus, saya tidak akan membahasnya disini, anda bisa membacanya pada artikel kami sebelumnya Dan sapi yang paling baik dan banyak digemukkan adalah jenis Limousin dan sapi jenis simmental. Oke, setelah anda membaca dan memahaminya, mari kita bahas lebih dalam mengenai proses penggemukan sapi.



Pada saat memulai usaha ini, kita harus bisa membedakan usaha pembesaran/penggemukan sapi dengan beternak sapi. Jika ternak sapi kita memelihara dari kecil(pedhet), maka pada usaha penggemukan sapi yang kita pelihara sudah terhitung sapi muda / dewasa. Oleh karenanya jangan sampai kita menyamakan waktu panen/siap jual.

Baiknya sebelum kita mulai memelihara, perhitungkan dulu waktu yang harus kita butuhkan sampai sapi siap jual. Apakah itu untuk 3-4 bulan kedepan ataukah untuk jangka panjang. Perhitungan tersebut juga akan mempengatuhi sapi bakalan yang akan kita besarkan. Untuk jangka pendek tersebut, hendaknya kita membeli bakalan yang sudah cukup umur.

Usia idealnya untuk pembesaran jangka pendek adalah minimal 2 tahun dengan bobot paling tidak sudah mendekati 1/2 ton atau 500 kilogram. Karena kita tidak perlu terlalu banyak membuang waktu untuk memberi makan dan nutrisi, dengan pemeliharaan yang baik dan tercukupi, akan naik sebanyak 100 hingga 125 kilogram. Sedangkan untuk pembesaran sapi jangka panjang, sapi yang kita pilih bisa lebih muda dengan bobot sekitar 300kg.

Hal paling penting dalam penggemukan sapi adalah pakan. Artinya bagaimana usaha kita dalam membuat sapi tersebut gemuk dan memiliki prosentase karkas setinggi - tingginya dengan waktu yang sesingkat-singkatnya. Caranya yaitu dengan memberikan pakan bergizi secara rutin dan ditambah dengan nutrisi lain seperti vitamin dll. Dalam penggemukan sapi, sebenarnya proses pemberian pakan tidak berbeda dengan pemeliharaan sapi biasa, kita bisa memberikan pakan dua kali sehari maupun 3 kali sehari. Pagi dan sore sebenarnya sudah cukup. 



Kita akan banyak bermain dengan jenis variasi pakan dan nutrisi/konsentrat yang kita berikan. Sekarang ini, pemberian pakan hijauan saja sudah sangat kurang jika kita menginginkan sapi yang gemuk berisi. Perlu sekali pemberian pakan tambahan lain untuk menunjang gizi yang lengkap. Karena hijauan masih tergolong pakan dengan nutrisi yang terbatas walaupun kita berikan sebanyak apapun.

Kebutuhan seekor sapi untuk pakan adalah sekitar 2,5% dari total berat badannya. Pemberian konsentrat yang baik adalah sehari dua kali, pagi dan sore secara rutin. Hijauan kita berikan sebagai tambahan saja, dan tidak terlalu sering tidak masalah. Hijauan tersebut hendaknya juga kita jadikan pakan fermentasi sehingga nutrisi dan gizi nya dapat lebih maksimal saat dikonsumsi sapi. Untuk anda yang masih bingung dengan konsentrat dan pembuatannya, anda bisa memahaminya pada artikel kami . Sedangkan jenis hijauan yang banyak digunakan sebagai pakan sapi adalah tumput kolonjono dan rumput gajah. Saya yakin kita sudah sangat familiar dan tidak akan sulit dicari di daerah tempat tinggal anda.

Selain pola dan variasi pakan penggemukan sapi tersebut diatas, kita bisa mencoba alternatif lain sebagai campuran konsentrat, yaitu batang sagu rumbia yang nilai gizinya jauh diatas bekatul. Setelah kulit luarnya dikupas, kita hancurkan/selep rumbia tersebut hingga halus, kurang dari 1/2 cm. Kita rendam selama sehari dalam air bersih, kemudian lusa sudah dapat kita campurkan ke dalam konsentrat.

Teknologi penggemukan sekarang sangat menganjurkan pemberian suplemen organik dan vitamin, karena sapi yang kita pelihara terkadang akan bosan dan lama - kelamaan akan kehilangan nafsu makan. Selain kita selingi dengan berbagai variasi makanan, pemberian suplemen berfungsi untuk meningkatkan nafsu makan. Banyak - banyaklah berkonsultasi dengan sesama peternak atau dinas peternakan setempat terkait dengan jenis vitamin dan suplemen yang banyak tersedia di pasaran. Jika segalanya berjalan dengan baik, paling tidak 4-6 bulan sapi sudah memasuki bobot yang ditargetkan. Adapun lama tidaknya juga tergantung dengan usia sapi yang kita gemukkan.




Guna membantu rekan - rekan yang akan memulai usaha ini, saya cantumkan perkiraan biaya dan kebutuhan yang dibutuhkan dalam menjalankan bisnis penggemukan sapi ini. Adapun secara mendetail, dapat anda rubah sendiri sesuai kebutuhan. Dalam hitungan ini, kita anggap biaya sewa lahan tidak ada / lahan milik sendiri. Seiring dengan harga daging sapi yang naik turun, maka harga penjualan dapat berubah sewaktu - waktu. Begitu pula dengan harga sapi bakalan, kita perkirakan per ekornya adalah Rp. 7.500.000 dengan berat sekitar 250kg. Sedangkan periode penggemukan yang saya gunakan adalah lima bulan. Jadi mari kita mulai perhitungannya.

Dalam satu periode, kita akan mengeluarkan biaya pakan (HMT) sebanyak :
HMT (hijuan makan ternak) 20 kg x 10ekor x 150hari x Rp.500
Konsentrat 3 kg x 10ekor x 150hari x Rp. 1.500
Pakan tambahan 3 kg x 10ekor x 150hari x Rp. 500

Pembuatan Kandang :

1. Kandang 30 meter persegi x Rp. 300.000 = Rp. 9.000.000
2. Kebutuhan dan alat - alat di kandang = Rp. 500.000

Biaya Variabel (dapat berubah) : 

1. Sapi bakalan 10 x 250 kg x Rp. 30.000 = Rp. 75.000.000
2. Pakan hijuan (HMT) = Rp. 10.000.000
3. Konsentrat = Rp. 6.750.000
4. Pakan Tambahan = Rp. 2.250.000
5. VItamin dan obat cacing untuk 10 ekor sapi = Rp. 100.000
6. VITERNA 50 botol x 48.000 (untuk 10 ekor sapi masa pelihara 150hari) = Rp.2.400.000
Total Biaya Variabel = Rp. 92.500.000

Biaya Tetap :

1. Tenaga Kerja 1 orang x 5bulan x Rp. 800.000 = Rp. 4.000.000
2. Penyusutan kandang 10 % x Rp. 12.000.000 = Rp. 1.200.000
3. Penyusutan peralatan = Rp. 250.000
Total Modal Tetap = Rp. 5.450.000

Total biaya untuk usaha = Rp. 92.500.000 + Rp. 5.450.000 = Rp. 97.950.000

Pendapatan :

Didapat dari penjualan sapi dan kotoran sapi. Penambahan berat badan sapi 1,5 kg x 150hari = 225kg/ekor/periode dan berat badan sapi sekarang untuk setiap ekor adalah 475 kg. Berat keseluruhan sapi adalah 10ekor x 475 kg = 4.750 kg dengan harga daging sapi Rp. 40.000/kg.
Pendapatan dari penjualan daging adalah Rp. 142.500.000
Pendapatan dari penjualan kotoran ternak 6.000 x Rp. 200 = Rp. 1.200.000
Total pendapatan kita adalah Rp. 142.500.000 + Rp. 1.200.000 = Rp. 143.700.000

Keuntungan bersih :
 
Rp. 143.700.000 (pendapatan) – Rp. 97.950.000 (modal yang keluar) =  Rp.45.750.000(keuntungannya)

Demikian tadi info yang dapat saya berikan. Bisa kita tarik kesimpulan bahwa bisnis ini menjanjikan keuntungan yang tidak main - main. Apalagi semakin besar lahan dan jumlah sapi yang kita pelihara. Kita kesampingkan kendala yang menghambat. Perkembangan tubuh sapi dipengaruhi oleh pakan, faktor genetik, dan manajemen perawatan. Jika salah satu dari 3 hal tersebut kita lalai, maka itulah yang mematikan usaha kita. Oleh karenanya belajar dan sharing terlebih dahulu sangat disarankan. Kita perhitungkan waktu yang tepat, sebagai contoh sapi siap jual saat idul adha. 
 
Keuntungan kita gunakan untuk mengembangkan usaha, mulai dari kecil sampai berkembang. Jangan ragu untuk mulai membibit ternak sendiri jika kita sudah merasa bisa dan lancar dalam menggemukkan sapi, karena dapat menghemat modal pembelian sapi. Cari channel dan link sebanyak - banyaknya, maka niscaya segalanya akan tercapai. Semoga panduan singkat kami bermanfaat, semoga menginspirasi.



Anda Mungkin Menyukai

33 komentar

  1. Dear Valued Customer,

    Do you need an urgent financial credit ***? * Very fast and direct transfer to your bank account * Repayment starts eight months after you get the money bank account * Low interest rate of 1% * Long-term repayment (1-30 years) Height * Flexible ***then monthly payment *. How long will it be financed? After submitting the application *** You can expect a preliminary answer less than 24 hours funding in 72-96 hours after receiving the information they need yours.

    Email : ( Emaill: bdsfn.com@gmail.com )

    LOAN INFORMATION NEEDED:
    Name :
    Country :
    Phone number :
    Amount Needed as Loan :
    Purpose of Loan :
    Have you applied for loan online before (yes or no)

    Company Email : (anatiliatextileltd@gmail.com)
    Company Email : ( Emaill: bdsfn.com@gmail.com )
    Company Motto : Your Happiness is our Award for Good Service (getting your financial stand is all we desire)
    Best Regards
    Mrs. Magaret Becklas

    BalasHapus
  2. DO YOU WANT A PERSONAL/BUSINESS/INVESTMENT LOAN? LOAN IS HERE FOR YOU

    We have provided over $1 Billion in business loans to over 15,000 business owners just like you. We use our own designated risk technology to provide you with the right business loan so you can grow your business. Our services are fast and reliable, loans are approved within 72 hours of successful application. We offer loans from a minimum range of $10,000 to a maximum of $20 million.

    We Offer:
    * Business Loan
    * Personal Loans or Signature Loans
    * Arrangements to Borrow from $10,000.00 up to $20,000,000
    * Choose between 1 to 10 years repayment period.
    * Choose between monthly and annual repayment plan.
    * Flexible loan terms and conditions applied.
    * Interest rates as low as 1%.

    We are certified and your privacy is 100% safe with us. Worry no more about your loans or finances.

    Contact us today via:
    fina.serds@gmail.com

    Get your instant loan approval

    BalasHapus

  3. We offer fresh cut bank instrument for lease, such as BG, SBLC,Lease and Purchase Instruments can be obtained at minimal expense

    to the borrower compared to other banking options. This offer is opened to both individuals and corporate bodies.

    DESCRIPTION OF INSTRUMENTS

    1. Instrument: Funds backed Bank Guarantee(BG) ICC-600
    2. Currency : USD/EURO
    3. Age of Issue: Fresh Cut
    4. Term: One year and One day
    5. Contract Amount: United State Dollars/Euros (Buyers Face Value)
    6. Price : Buy:32%+1, Lease: 4%+2
    7. Subsequent tranches: To be mutually agreed between both parties
    8. Issuing Bank: Top RATED world banks like HSBC, Barclays, ING Dutch Bank, Llyods e.t.c
    9. Delivery Term: Pre advise MT199 or MT799 first. Followed By SWIFT MT760
    10. Payment Term: MT799 & Settlement via MT103
    11. Hard Copy: By Bank Bonded Courier


    Interested Agents,Brokers, Investors and Individual proposing international project funding should contact us for directives.We

    will be glad to share our working procedures with you upon request

    Name:Ardan Clooney
    Email:brandfinance33@gmail.com

    BalasHapus
  4. Good Day Sir/Madam: Do you need an urgent loan to finance your business or in any purpose? We are certified,legitimate and international licensed Loan Factory we offer loans to Business firms.interest rate of 1%.

    Available loans we offer are,

    1. Personal Loan
    2. Business Loan
    3. Investement Loan

    - Complete Name:
    - Loan amount needed:
    - Loan Duration:
    - Purpose of loan:
    - City / Country:
    - Telephone:

    Contact us today via:
    bdsfn.com@gmail.com
    anatiliatextileltd@gmail.com

    Get your instant loan approval


    Good Day Sir/Madam: Do you need an urgent loan to finance your business or in any purpose? We are certified,legitimate and international licensed Loan Factory we offer loans to Business firms.interest rate of 1%.

    Available loans we offer are,

    1. Personal Loan
    2. Business Loan
    3. Investement Loan

    - Complete Name:
    - Loan amount needed:
    - Loan Duration:
    - Purpose of loan:
    - City / Country:
    - Telephone:

    Contact us today via:
    bdsfn.com@gmail.com
    anatiliatextileltd@gmail.com

    Get your instant loan approval



    Good Day Sir/Madam: Do you need an urgent loan to finance your business or in any purpose? We are certified,legitimate and international licensed Loan Factory we offer loans to Business firms.interest rate of 1%.

    Available loans we offer are,

    1. Personal Loan
    2. Business Loan
    3. Investement Loan

    - Complete Name:
    - Loan amount needed:
    - Loan Duration:
    - Purpose of loan:
    - City / Country:
    - Telephone:

    Contact us today via:
    bdsfn.com@gmail.com
    anatiliatextileltd@gmail.com

    Get your instant loan approval



    Good Day Sir/Madam: Do you need an urgent loan to finance your business or in any purpose? We are certified,legitimate and international licensed Loan Factory we offer loans to Business firms.interest rate of 1%.

    Available loans we offer are,

    1. Personal Loan
    2. Business Loan
    3. Investement Loan

    - Complete Name:
    - Loan amount needed:
    - Loan Duration:
    - Purpose of loan:
    - City / Country:
    - Telephone:

    Contact us today via:
    bdsfn.com@gmail.com
    anatiliatextileltd@gmail.com

    Get your instant loan approval

    BalasHapus
  5. I have a provider who is ready, willing and able of delivering banking instruments (BG/SBLC) for lease which can be used in all forms of projects. Our bank instrument can be used as collateral to seek for loans from different banks of choice and can be used to engage into ppp trading.


    For contacting purpose:

    Contact : Mr. SIVAJOTHI GNANATHEEVAM
    Email: leasingmandate@gmail.com
    Skype ID: leasingmandate

    BalasHapus
  6. We can help facilitate the financial service bank instrument SBLC /BG, We remain the best financial consulting company with years of experience in the international and local finance market.

    We have become the hallmark of excellent service in this industry with trusted and genuine FCA registered SBLC Providers who have truly succeeded in creating significant value for all clients and brokers involved in leasing or purchasing sblc .

    We issue from Top rated world Banks and also work with brokers and agents with 100% healthy commissions paid on every deal.

    Leasing SBLC : 4% +2%

    Purchasing SBLC : 32% +2%

    DESCRIPTION OF INSTRUMENTS:

    1. Instrument: Bank Guarantee (BG/SBLC)

    2. Total Face Value : Please inform us

    3. Issuing Bank: HSBC, Barclays London or Deutsche Bank Frankfurt or any Top 25 WEB

    4. Age: One Year, One Day

    5. Leasing / Selling SBLC / BG

    6. Delivery: SWIFT MT799/MT760.

    7. Payment: MT-103.

    8. Hard Copy: Bonded Courier within 7 banking days.

    All relevant business information will be provided upon request and we are ready to forward to you the DOA/CONTRACT of work once you inform us if you will be Leasing or Purchasing.

    Best Regards

    NAME;Fred Stones
    E MAIL;premiumfinanceserviceltd@gmail.com .skype:fredforrealasurance403

    BalasHapus
  7. Dear Sir/Ma,

    We Facilitate Bank Guarantee (BG) & Standby Letter of Credit (SBLC) Instrument Direct Mandate Provider of Fresh Cut Bank Instrument for Lease/Purchase such as BG, SBLC, MTN.

    We are a Finance Industry Company professionals with over 15 Years Experience and a focus on providing Bank Guarantee (BG),Standby Letter of Credit (SBLC), MTN (Mid Term Note) and LTN (Long Term Note) from some of the World Top 25 Prime Banks primarily from Barclays, Deutsche Bank, HSBC, Credit Suisse e.t.c.

    FEATURES:

    Bank Guarantees & SBLC’s in Standard Formats from Major Banks! Amounts from $1 million to 5 Billion+ Euro’s or US Dollars Great Attorney Trust Account Protection Delivered via MT760 Swift with Full Bank Responsibility MT799 and MT103 preadvice included.

    Brokers Always Protected.

    Purchase Instrument of BG/SBLC : 32%+2% Minimum Face Value = EUR/USD 1M-5B

    Lease Instrument of BG/SBLC : 4%+1% Minimum Face Value = EUR/USD 1M-5B

    We will be glad to share our working procedures with you upon request.

    Name : Brian Fitzgerald

    Email: secureinquiryfinance@gmail.com

    Skype: secureinquiryfinance

    BalasHapus
  8. Are you looking for financing source such as Bank Guarantee (BG) and Standby Letter Of Credit (SBLC)?
    I am a direct mandate to a Financial Institution who is also known as private lender specialized in the Lease of Bank / Financial Instruments in the form of Bank Guarantees (BG), Standby Letter of Credit (SBLC), Documentary Letter of Credit (DLC), Letter of Credit (LC), Performance Bonds (PB);
    Whether you are new starting up, medium or large establishment that needs a financial solution to fund/get your project started or an established business looking for extra CAPITAL to expand your operations, our company renders all the credible and trusted bank guarantee providers who are willing to fund and give financing solutions that suits your specific business needs.

    We help/assist you secure SBLC and bank guarantee (BG) for your trade and investment from world ranked Banks such as; HSBC, Barclays Deutsche Bank Frankfurt, and Any A rated Bank in Europe e.t.c

    DESCRIPTION OF INSTRUMENT:

    (1) Instrument: Bank Guarantee {BG} /StandBy Letter of Credit.{SBLC} (Appendix A).

    (2) Total Face Value: Eur/USD 1M{Minimum} to Eur/USD 10B{Maximum}.

    (3) Issuing Bank: HSBC Bank London, Credit Suisse and Deutsche Bank Frankfurt.

    (4) Age: One Year and One Day.

    (5) Leasing Price: 4% of Face Value plus 2% commission.

    (6) Delivery: bank to bank SWIFT MT-799 and/or MT-760.

    (7) Payment: MT103 (TT/WT).

    (8) Hard Copy: Bonded Courier Service.

    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    We will be glad to share our working procedures with you upon request to help us proceed towards closing deals effectively.

    For further inquiry contact
    Email : Saban.financialbg@gmail.com
    Skype : Saban.financialbg

    BalasHapus
  9. Komentar ini telah dihapus oleh administrator blog.

    BalasHapus
  10. Komentar ini telah dihapus oleh administrator blog.

    BalasHapus

  11. We are direct mandate to providers and facilitators of all types of Bank Guarantee (BG), SBLC for Lease and Purchase. We engage in MTN, PPP programs, MT109, MT799, MT760, Loans, Sale and Lease of Financial Instruments. In addition we have a track record of 100% deliverance rate with the best workable procedures in the Financial Instruments industry. Our providers are very reliable and ready to transact. We have an excellent relationship with top rated banks in both Europe and Asia, Stock brokers and financial institutions all over the world. Within a short and transparent transaction period we can provide the SBLC/BG for your Heavy/Light project funding. We look forward to your cooperation as we establish a successful business relationship. Anticipating your inquiry Email: tekstructuredfinanceltd@gmail.com Skype: tekstructuredfinanceltd Regards David Thomas TEK STRUCTURED FINANCE LTD BROKERS ARE WELCOME

    BalasHapus
  12. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    BalasHapus
  13. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY/LEASE
    AT THE BEST RATES AVAILABLE

    We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%

    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly. RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days

    Name : Scott james

    Email : Inquiry.securedfunding@gmail.com
    Skype: Inquiry.securedfunding@gmail.com

    BalasHapus

  14. Standby Letter of Credit Monetization (BG/SBLC) - Leased/Purchased


    Complete Leased/Purchased Standby Letter of Credit Monetization (BG/SBLC) Non Recourse Loan

    We offer Standby Letter of Credit Monetization (BG/SBLC)

    Bank SWIFT - We use the Bank SWIFT Network to have the Standby Letter of Credit (SBLC) delivered Bank to Bank using SWIFT MT799 followed by SWIFT MT760.



    Standby Letter of Credit Monetization LTV:

    1M to 50B Standby Letter of Credit - Leased (BG/SBLC) - 60% Non Recourse Loan
    1M to 50B Standby Letter of Credit (BG/SBLC) - 90% Non Recourse Loan

    Estimated Completion Time:

    5 to 7 Days after all documents are signed and verified or 3 to 4 Days After Instrument Delivery on the SWIFT Network.


    Closing Process - SWIFT

    After execution of the Standby Letter of Credit Monetization contract by both parties the Client will instruct his bank to send SWIFT MT799 to the bank coordinates provided by the Monetizer.

    The Monetizers bank on receipt of the SWIFT MT799 from the clients bank will reply with a SWIFT MT799.

    On receipt of the Monetizers bank SWIFT MT799 the Clients bank will deliver the Standby Letter of Credit (SBLC) by SWIFT MT760 to the Monetizers bank.
    Upon receipt, confirmation and delivery of the SWIFT MT760 the Standby Letter of Credit Monetizer will within maximum four (4) banking days grant a Non Recourse Loan for the LTV as agreed from its nominated bank to the Client.

    The Standby Letter of Credit Monetizer agrees to return the Standby Letter of Credit (SBLC) unencumbered fifteen (15) calendar days before the 1 year anniversary of the signed contract between the parties.

    Brokers & Consultants:
    Always 100% Protected & Respected
    Healthy Commissions Paid

    For More Inquiries,
    Email :robertowens070@gmail.com
    WhatsApp :+1(501)420-4128
    Skype :robertowens070@gmail.com

    BalasHapus
  15. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY/LEASE
    AT THE BEST RATES AVAILABLE

    We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%

    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly. RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days

    Name : Scott james

    Email : Inquiry.securedfunding@gmail.com
    Skype: Inquiry.securedfunding@gmail.com

    BalasHapus


  16. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY/LEASE
    AT THE BEST RATES AVAILABLE

    We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC

    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1MLEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly. RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days

    Name : karen perry

    Email : karenperry830@gmail.com
    Skype: karenperry830@gmail.com

    BalasHapus
  17. We are Mandate to Providers/Trade Platform since 2010, We offer genuine and verifiable bank Instruments via Swift Transmission from a genuine Provider capable of taking up time bound transactions, We offer professional and unique financial & commodity exchange services in the global market through Financial Instruments, We offer direct funding, We offer Bank Instruments in form of BG and SBLC which can be discounted or monetized for funding, Our instruments have been successfully accepted by banks all over the Globe.we ready to close leasing with any interested client in few banking days
    Email : financeandstrategyltd@gmail.com
    Skype:cid.bb534496aa95aec5

    BalasHapus
  18. (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES

    Dear Sir/Ma,

    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days

    I will be glad to share with you our working procedures.

    Name : Scott james

    Email : inquiry.securedfunding@gmail.com
    Skype : Inquiry.securedfunding@gmail.com

    BalasHapus
  19. FINANCIAL AGENT LIMITED provides a full financial planning service to both the commercial and domestic markets. At IQ FINANCE PLC we believe that financial planning is about two things: creating wealth and protecting wealth. These two objectives are at the heart of everything we do. And, as a member of FINANCIAL AGENT LIMITED Services, we give you a small-company service but with a large-company set up – the best of both worlds.  
    You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs as well as in signature project(s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges and any other turnkey project(s) etc. Our terms and Conditions are reasonable. 
    Leasing Price : 6%+2%
    Buying Price: 38%+2%

    Contact us for more details on our terms and procedure of transaction.

    NAME  :Jason Edward
    EMAIL :financialagentltd@gmail.com
    SKYPE :financialagentltd@gmail.com  

    BalasHapus
  20. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    Dear Sir/Ma,
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Scott james
    Email : inquiry.securedfunding@gmail.com
    Skype : Inquiry.securedfunding@gmail.com

    BalasHapus
  21. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    Dear Sir/Ma,
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Scott james
    Email : inquiry.securedfunding@gmail.com
    Skype : Inquiry.securedfunding@gmail.com

    BalasHapus
  22. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR LEASE AT THE LOWEST RATES AVAILABLE. OTHER FINANCIAL INSTRUMENTS SUCH AS MTN, CD, DLC, PB ARE ALSO AVAILABLE.

    I am direct to a provider who has recently issued banking instruments for a couple of my clients the provider is 100% check-able you can do your due diligence on them. I personally know the provider.

    Our instruments are only from triple 'a' rated banks and we issue from $1M to $5B . The provider is 100% verifiable. If you are genuinely seeking bank instruments. Contact me and i will furnish you with details.

    They deal with issuing of instruments such as Bank Guarantee and Standby letters of credit also Letters of credit. I only want serious buyers then i will put you in touch with the provider directly.

    - Bank Guarantee (BG)
    - Standby Letter of Credit (SBLC)
    - Direct Line of Credit (DLC)
    - Medium Term Note (MTN)
    - Letter of Credit (LC)
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Contact : Robert Bouffad
    Email: Lendingtreemoney@gmail.com
    Whatsapp: +447586540601
    Postal address
    Swiss National Bank
    Börsenstrasse 15
    P. O. Box
    CH-8022 Zurich
    BROKERS ARE WELCOME & 100% PROTECTED!!!

    BalasHapus
  23. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR LEASE AT THE LOWEST RATES AVAILABLE. OTHER FINANCIAL INSTRUMENTS SUCH AS MTN, CD, DLC, PB ARE ALSO AVAILABLE.

    I am direct to a provider who has recently issued banking instruments for a couple of my clients the provider is 100% check-able you can do your due diligence on them. I personally know the provider.

    Our instruments are only from triple 'a' rated banks and we issue from $1M to $5B . The provider is 100% verifiable. If you are genuinely seeking bank instruments. Contact me and i will furnish you with details.

    They deal with issuing of instruments such as Bank Guarantee and Standby letters of credit also Letters of credit. I only want serious buyers then i will put you in touch with the provider directly.

    - Bank Guarantee (BG)
    - Standby Letter of Credit (SBLC)
    - Direct Line of Credit (DLC)
    - Medium Term Note (MTN)
    - Letter of Credit (LC)
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Contact : Robert Bouffad
    Email: Lendingtreemoney@gmail.com
    Whatsapp: +447586540601
    Postal address
    Swiss National Bank
    Börsenstrasse 15
    P. O. Box
    CH-8022 Zurich
    BROKERS ARE WELCOME & 100% PROTECTED!!!

    BalasHapus
  24. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    PRICE = 32%+2%
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Thomas Wolfgang
    Email : inquiry.fastfunding@gmail.com
    Skype : inquiry.fastfunding@gmail.com

    BalasHapus
  25. TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN FROM A FINANCE COMPANY LAST WEEK Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    {Dr.Benjamin Scarlet Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine. If you need a genuine loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via WhatsApp +19292227023 Email drbenjaminfinance@gmail.com

    BalasHapus



  26. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY/LEASE
    AT THE BEST RATES AVAILABLE

    We offer certified and verifiable bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable of taking up time bound transactions.

    FOR LEASING OF BG/SBLC

    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1MLEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded, loan financing by providing you with yearly. RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days

    Name : karen perry

    Email : karenperry830@gmail.com
    Skype: karenperry830@gmail.com


    BalasHapus
  27. GENUINE BANK GUARANTEE (BG) AND STANDBY LETTER OF CREDIT (SBLC) FOR BUY OR LEASE AT THE BEST AVAILABLE RATES
    We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    PRICE = 32%+2%
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Thomas Wolfgang
    Email : inquiry.fastfunding@gmail.com
    Skype : inquiry.fastfunding@gmail.com

    BalasHapus
  28. We have specially programmed ATMs that can be used to withdraw money at ATMs, shops and points of sale. We sell these cards to all our customers and interested buyers all over the world, the cards have a withdrawal limit every week.The programmed ATM card withdraw money from each ATM but have a withdrawal limit every week, only your PIN code is in it, it is a high-tech card system. The PROGRAMMED ATM card works on all card-based ATMs, anywhere in the world.
    -hack into any kind of phone
    _Increase Credit Scores
    _western union, bitcoin and money gram hacking
    _criminal records deletion_BLANK ATM/CREDIT CARDS
    _Hacking of phones(that of your spouse, boss, friends, and see whatever is being discussed behind your back)
    _Security system hacking...and so much more. Contact us now and get whatever you want at
    Email:creditcards.creditscoreupgrade@gmail.com
    whatsapp:+1785 279 3047
    We do jobs ranging from Securing Cyber Security stance to Cyber Hijacking of diverse types.

    Such as:

    ☑ Private investigating

    ☑ Phone hack

    ☑ Social media platform hack

    ☑ E-mail hack

    ☑ Recovery of passwords/documents

    ☑ Increase Credit score

    ☑ Clearing of Criminal records

    ☑ Binary options Recovery

    ☑ Issuing of Blank ATM

    ☑ Bit coin mining

    ☑ And many more.. Etc.

    ☑ Our success rate is top notch ☑

    Reach us via E-mail @

    Classic cyber notch at gmail dot com

    Classic cyber hacks at gmail dot com

    to put a smile back on your face.

    Signed,

    Collins .A.

    BalasHapus
  29. We are project funder as well as financial lender. We have BG/SBLC specifically for BUY/LEASE at a leasing price of 4%+2% of face value Issuance by HSBC London and many other 25 top AA rated Bank in Europe, Middle East or USA. We also secure funding. Also We are into the provision of short term and long term business/personal loans for both small and large scale business funds. FOR LEASING OF BG/SBLC MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M LEASING FEE = 4%+2% FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC PRICE = 32%+2% MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved. Name:Patrick Butler Contact Mail:immaculatefundss@gmail.com Skype:goldencrow59

    BalasHapus
  30. We are project funder with our cutting edge and group capital fund we can finance your signatory projects and help you to

    enhance your business plans,this offer is open to both individuals and corporate bodies.

    Our financial instrument can be used for purchase of goods from any manufacturer irrespective of location. We specialized

    in BG, SBLC, MTN, CD,LC,Bank Bonds,Non collateral loan, confirmable Bank Draft and other financial assistance from AAA

    rated bank (Prime Bank). The financial instrument can be invested into High Yield Trading Program or Private Placement

    Programme (PPP). We work directly with issuing bank lease providers,this Instrument can be monetized on your behalf for

    100% funding.Please see our instrument description as follow.

    DESCRIPTION OF INSTRUMENT:
    (1) Instrument: Bank Guarantee {BG} /StandBy Letter of Credit.{SBLC} (Appendix A).
    (2) Total Face Value: Eur/USD 1M{Minimum} to Eur/USD 100MNJH{Maximum}.
    (3) Issuing Bank: AAA Rated Bank (Prime Bank).
    (4) Age: One Year and One Day.
    (5) Leasing Price: 4% of Face Value plus 2% commission.
    (6) Delivery: bank to bank SWIFT MT-799 and/or MT-760.
    (7) Payment: MT103 (TT/WT).
    (8) Hard Copy: Bonded Courier Service.

    Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we

    will work together for the benefits of all parties involved,If in need of our services, contact me for detail

    For further inquiry contact:

    Email: inquiry.trustedfinanceplc@gmail.com

    Skype : inquiry.trustedfinance@gmail.com

    Whatsapp : +17329300338

    BalasHapus
  31. FINANCIAL AGENT LIMITED provides a full financial planning service to both the commercial and domestic markets. At IQ FINANCE PLC we believe that financial planning is about two things: creating wealth and protecting wealth. These two objectives are at the heart of everything we do. And, as a member of FINANCIAL AGENT LIMITED Services, we give you a small-company service but with a large-company set up – the best of both worlds.
    You are at liberty to engage our leased facilities into trade programs as well as in signature project(s) such as Aviation, Agriculture, Petroleum, Telecommunication, construction of Dams, Bridges and any other turnkey project(s) etc. Our terms and Conditions are reasonable.
    Leasing Price : 6%+2%
    Buying Price: 38%+2%

    Contact us for more details on our terms and procedure of transaction.

    NAME :Jason Edward
    EMAIL :financialagentltd@gmail.com
    SKYPE :financialagentltd@gmail.com

    BalasHapus
  32. Baggot Street Bridge,
    Dublin 4,Dublin
    company address


    ANNE HARVEY
    Whatsapp (753)716 9499



    Dear Sir/Ma,

    We are project funder as well as financial lender. We have BG/SBLC specifically for BUY/LEASE at a leasing price of 4%+2% of face value Issuance by HSBC London and many other 25 top AA rated Bank in Europe, Middle East or USA. We also secure funding. Also We are into the provision of short term and long term business/personal loans for both small and large scale business funds.

    * FOR LEASING OF BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING FEE = 4%+2%

    * FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    PRICE = 32%+2%
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M

    Intermediaries/Consultants/Brokers are welcome to bring their clients and are 100% protected. In complete confidence, we will work together for the benefits of all parties involved.

    ANNE HARVEY
    E-mail :applegreeenltd@gmail.com
    Skype id :applegreeenltd@gmail.com
    whatsapp :+447537169499


    BalasHapus
  33. We offer certified and verifiable financial bank instruments via Swift Transmission from a genuine provider capable
    of taking up time bound transactions.
    FOR LEASING OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    LEASING PRICE = 4%+2%
    FOR PURCHASE OF FRESH CUT BG/SBLC
    MINIMUM FACE VALUE OF BG/SBLC = EUR/USD 1M
    PURCHASE PRICE = 32%+2%
    Our BG/SBLC Financing can help you get your project funded,
    loan financing by providing you with yearly.
    RWA ready to close leasing with any interested client in few banking days
    I will be glad to share with you our working procedures.
    Name : Christopher Liam
    Email : trustedfinancemandate@gmail.com
    Skype : trustedfinancemandate@gmail.com
    WhatsApp: +13475948294

    BalasHapus